L’Espai Migdia ha de ser un espai educatiu on tinguin lloc activitats d’educació en el lleure i descans en termes saludables, tal com estableix l’Ordre EDU/133/2023, de 26 de maig, del Departament d’Educació. Aquest espai disposa d’un equip de monitors i personal de coordinació d’aquests, que acompanyen i tenen cura dels nens i les nenes durant l’estona del menjador i l’esbarjo. A més a més, hi ha un conjunt de talleristes que ofereixen activitats més específiques als infants.
L’espai migdia té una durada de 2 hores i 30 minuts (de 12:30 a 15:00) i es divideix en 3 franges de 50 minuts: franja de dinar (on es fomenten els hàbits alimentaris així com de comportament en aquest entorn), franja de pati (activitat lliure i/o dinamitzada pels monitors) i la franja de tallers.
7 i Tria SA és l’empresa contractada i la responsable de la franja de dinar (dissenyant i elaborant in situ menús saludables en acord a les directrius del Departament) i la franja de pati (aportant el monitoratge).
Tallers de l’Espai Migdia
La programació dels tallers s’ha realitzat considerant les comunitats de l’escola:
I. COMUNITAT DE PETITES:
i4 i i5 faran dues sessions de taller a la setmana de joc en anglès
Play in English: en aquest taller es fomenta el joc a través de la llengua anglesa adaptant el contingut a través d’activitats per a l’edat dels infants més petits de l’escola.
II. COMUNITAT DE MITJANES I GRANS:
Es faran 4 tallers diferents a la setmana. A continuació us presentem breument aquests tallers:
Biblioteca: Aquest taller, impartit per la Carme Launer, professional amb molta experiència i llarga trajectòria a l’escola, és un taller que potencia la lectura entre els nostres infants així com la comprensió lectora, a través de l’ús de contes.
La Carme fa una gestió adequada i curosa, triant i organitzant els llibres per als infants, tot tenint en compte l’edat i els interessos de cadascú i assegurant-se que cada llibre sigui el més apropiat i útil per a cada etapa de creixement. També ofereix un espai de calma i benestar durant aquest temps, creant un ambient agradable on els infants se senten còmodes, concentrats i gaudint de la lectura.
Arts&Crafts: Taller d’art en anglès a càrrec de l’empresa First Page i impartit per professors amb alt nivell d’anglès . El taller pretén despertar la creativitat a través de l’art (pintura, ceràmica, escultura i molt més) i impulsar l’anglès en un entorn lúdic i artístic. L’objectiu de l’activitat és oferir als infants un entorn on experimentar la llengua anglesa allunyada dels llibres i les classes més tradicionals. La temàtica d’aquest any serà terres fantàstiques. Durant aquest curs crearan una maleta i un passaport amb els que viatjaran a través de diferents punts del nostre món i veuran coses extraordinàries.
Porta Màgica: Taller de lleure dinamitzat, a càrrec de la Porta Màgica, i que impartirà el Martí, professional de lleure amb una llarga trajectòria a la nostra escola. En aquest taller es duran a terme una gran varietat de jocs i activitats que engloben totes les àrees i valors del món de l’educació en el lleure. Des de jocs tradicionals fins a dinàmiques emocionals, reptes amb personatges misteriosos, tallers de circ o temàtics, les activitats se centren en el moviment, l’expressió corporal, la comunicació assertiva, la motivació i la gestió emocional, tot mantenint com a eix principal la diversió. Tot això amb un toc de màgia que dona una dimensió especial a cada activitat, creant una experiència única per als infants. El Taller de Lleure de La Porta Màgica és molt més que un espai de jocs: és una oportunitat per créixer, compartir, expressar-se i, sobretot, per gaudir d’un lleure educatiu i transformador.
Teatre: Taller de teatre impartit pel Gerard, professional especialitzat en arts escèniques que ens acompanya per segon any consecutiu El taller té com a objectiu introduir als infants en el món del teatre d’una manera propera a la seva activitat quotidiana: el joc. Fer teatre és treballar en equip. Els infants aprenen la importància de treballar conjuntament i la valoren, reconeixent que en un equip tothom és rellevant i que es treballa per tirar endavant un projecte comú. Fer teatre també és jugar, inventar personatges, idear situacions, històries, i viure experiències inimaginables. Totes aquestes qualitats són innates als més petits i, amb el teatre, el que intentem és potenciar aquesta característica. Degut a l’especialització d’en Gerard en locució, s’inclourà als tallers lectures dramatitzades, ja que d’aquesta manera, els infants treballen també la lectura a vista, la vocalització i l’expressió oral.
El curs oferirà els següents continguts organitzats en trimestres :
• Primer trimestre: exercicis de veu, moviment, expressió corporal i jocs teatrals.
• Segon trimestre: exercicis de moviment, improvisació i creació d’escenes dramàtiques.
• Tercer trimestre: improvisació i creació d’una peça teatral.
Altres activitats
Els més grans cuiden els més petits
Com sempre, els grans de l’escola Tàber s’encarreguen també d’ajudar els/les monitors/es de migdia amb la migdiada dels més petitons, els de P3; així els cursos de 5è s’encarreguen de preparar els llitets mentre els petits dinen i els cursos de 6è de despertar-los de la migdiada. Ho fan en petits grups de 5 o 6, per despertar-los els poden explicar contes, cantar cançons i sobretot els ajuden a calçar-se!
Servei de menjador
Projecte Servim-nos
Servim-nos com a casa és un projecte fonamentat en l’acte que els mateixos infants se serveixin el menjar i es regulin el grau de sacietat. Els infants s’organitzen amb la resta de companys i companyes, acompanyats pels seus referents adults, per establir el funcionament del menjador, assolint un important grau d’autonomia i maduració personal. El menjador esdevé un espai d’aprenentatge, convivència i participació, on l’infant és l’actor principal de l’acció educativa.
[ Més informació ]