L’assemblea de l’AFA de l’11 de maig de 2016 va aprovar una nova proposta sobre l’espai migdia, generada en un procés participatiu entre les famílies i consensuat amb l’Escola. S’aposta per treballar la creativitat en el sentit que no hi ha una única manera de fer les coses, ni de vegades tampoc una única solució vàlida per a un mateix problema. Cal preservar i potenciar la creativitat dels infants tot posant el focus en el procés, en el camí que es recorre per arribar a un resultat, potenciant valors com el respecte envers les idees dels companys, l’autonomia, la llibertat d’expressió, la flexibilitat i la responsabilitat.

L’Espai Migdia ha de ser un espai educatiu on tinguin lloc activitats d’educació en el lleure i descans en termes saludables, tal com estableix l’Ordre EDU/133/2023, de 26 de maig, del Departament d’Educació. Aquest espai disposa d’un equip de monitors i personal de coordinació d’aquests, que acompanyen i tenen cura dels nens i les nenes durant l’estona del menjador i l’esbarjo. A més a més, hi ha un conjunt de talleristes que ofereixen activitats més específiques als infants.

L’espai migdia té una durada de 2 hores i 30 minuts (de 12:30 a 15:00) i es divideix en 3 franges de 50 minuts: franja de dinar (on es fomenten els hàbits alimentaris així com de comportament en aquest entorn), franja de pati (activitat lliure i/o dinamitzada pels monitors) i la franja de tallers.

7 i Tria SA és l’empresa contractada i la responsable de la franja de dinar (dissenyant i elaborant in situ menús saludables en acord a les directrius del Departament) i la franja de pati (aportant el monitoratge).


Tallers de l’Espai Migdia

La programació dels tallers s’ha realitzat considerant les comunitats de l’escola:

I. COMUNITAT DE PETITES:

i4 i i5 faran dues sessions de taller a la setmana de joc en anglès

Play in English: en aquest taller es fomenta el joc a través de la llengua anglesa adaptant el contingut a través d’activitats per a l’edat dels infants més petits de l’escola.

II. COMUNITAT DE MITJANES I GRANS:

Es faran 4 tallers diferents a la setmana. A continuació us presentem breument aquests tallers:

Biblioteca: Aquest taller, impartit per la Carme Launer, professional amb molta experiència i llarga trajectòria a l’escola, és un taller que potencia la lectura entre els nostres infants així com la comprensió lectora, a través de l’ús de contes.

La Carme fa una gestió adequada i curosa, triant i organitzant els llibres per als infants, tot tenint en compte l’edat i els interessos de cadascú i assegurant-se que cada llibre sigui el més apropiat i útil per a cada etapa de creixement. També ofereix un espai de calma i benestar durant aquest temps, creant un ambient agradable on els infants se senten còmodes, concentrats i gaudint de la lectura.

Arts&Crafts: Taller d’art en anglès a càrrec de l’empresa First Page i impartit per professors amb alt nivell d’anglès . El taller pretén despertar la creativitat a través de l’art (pintura, ceràmica, escultura i molt més) i impulsar l’anglès en un entorn lúdic i artístic. L’objectiu de l’activitat és oferir als infants un entorn on experimentar la llengua anglesa allunyada dels llibres i les classes més tradicionals. La temàtica d’aquest any serà terres fantàstiques. Durant aquest curs crearan una maleta i un passaport amb els que viatjaran a través de diferents punts del nostre món i veuran coses extraordinàries.

Porta Màgica: Taller de lleure dinamitzat, a càrrec de la Porta Màgica, i que impartirà el Martí, professional de lleure amb una llarga trajectòria a la nostra escola. En aquest taller es duran a terme una gran varietat de jocs i activitats que engloben totes les àrees i valors del món de l’educació en el lleure. Des de jocs tradicionals fins a dinàmiques emocionals, reptes amb personatges misteriosos, tallers de circ o temàtics, les activitats se centren en el moviment, l’expressió corporal, la comunicació assertiva, la motivació i la gestió emocional, tot mantenint com a eix principal la diversió. Tot això amb un toc de màgia que dona una dimensió especial a cada activitat, creant una experiència única per als infants. El Taller de Lleure de La Porta Màgica és molt més que un espai de jocs: és una oportunitat per créixer, compartir, expressar-se i, sobretot, per gaudir d’un lleure educatiu i transformador.

Teatre: Taller de teatre impartit pel Gerard, professional especialitzat en arts escèniques que ens acompanya per segon any consecutiu El taller té com a objectiu introduir als infants en el món del teatre d’una manera propera a la seva activitat quotidiana: el joc. Fer teatre és treballar en equip. Els infants aprenen la importància de treballar conjuntament i la valoren, reconeixent que en un equip tothom és rellevant i que es treballa per tirar endavant un projecte comú. Fer teatre també és jugar, inventar personatges, idear situacions, històries, i viure experiències inimaginables. Totes aquestes qualitats són innates als més petits i, amb el teatre, el que intentem és potenciar aquesta característica. Degut a l’especialització d’en Gerard en locució, s’inclourà als tallers lectures dramatitzades, ja que d’aquesta manera, els infants treballen també la lectura a vista, la vocalització i l’expressió oral.

El curs oferirà els següents continguts organitzats en trimestres :

Primer trimestre: exercicis de veu, moviment, expressió corporal i jocs teatrals.
Segon trimestre: exercicis de moviment, improvisació i creació d’escenes dramàtiques.
Tercer trimestre: improvisació i creació d’una peça teatral.


Altres activitats

Els més grans cuiden els més petits

Com sempre, els grans de l’escola Tàber s’encarreguen també d’ajudar els/les monitors/es de migdia amb la migdiada dels més petitons, els de P3; així els cursos de 5è s’encarreguen de preparar els llitets mentre els petits dinen i els cursos de 6è de despertar-los de la migdiada. Ho fan en petits grups de 5 o 6, per despertar-los els poden explicar contes, cantar cançons i sobretot els ajuden a calçar-se!


Servei de menjador

Projecte Servim-nos

Servim-nos com a casa és un projecte fonamentat en l’acte que els mateixos infants se serveixin el menjar i es regulin el grau de sacietat. Els infants s’organitzen amb la resta de companys i companyes, acompanyats pels seus referents adults, per establir el funcionament del menjador, assolint un important grau d’autonomia i maduració personal. El menjador esdevé un espai d’aprenentatge, convivència i participació, on l’infant és l’actor principal de l’acció educativa.

[ Més informació ]