Espai Migdia

L’assemblea de l’AFA de l’11 de maig de 2016 va aprovar una nova proposta sobre l’espai migdia, generada en un procés participatiu entre les famílies i consensuat amb l’Escola. S’aposta per treballar la creativitat en el sentit que no hi ha una única manera de fer les coses, ni de vegades tampoc una única solució vàlida per a un mateix problema. Cal preservar i potenciar la creativitat dels infants tot posant el focus en el procés, en el camí que es recorre per arribar a un resultat, potenciant valors com el respecte envers les idees dels companys, l’autonomia, la llibertat d’expressió, la flexibilitat i la responsabilitat.

La proposta aprovada i el seu desenvolupament la trobareu en els apartats següents:

  • Organització de l’espai migdia
  • Tallers de l’espai migdia
  • Distribució dels tallers
  • Altres activitats
  • Servei de menjador

ORGANITZACIÓ DE L’ESPAI MIGDIA

La pausa escolar del migdia és un moment de descans, però és alhora un espai educatiu molt important que està emmarcat en el projecte educatiu de l’escola. L’objectiu de la Comissió d’Espai de Migdia és vetllar per fomentar els hàbits tant alimentaris com de comportament al menjador i de socialització amb els companys.

D’altra banda, mitjançant la realització de tallers, a partir d’I4, es pretén engrescar als infants en àmbits que treballen l’expressió corporal i moviment (dansa i circ), el llenguatge i la comunicació (teatre), la manipulació i experimentació (ciència) i la lectura (biblioteca). També es pretén treballar l’anglès com a reforç del programa curricular, mitjançant el joc i també les arts plàstiques.

Així,el dia que un grup té taller, l’estona del migdia es divideix en 3 franges: dinar, esbarjo i taller (aproximadament d’uns 45 minuts cada franja). El tipus de taller i el nombre de tallers a la setmana és diferent segons els cursos i va evolucionant.

Cada grup té un monitor referent, que acompanya els infants durant tota l’estona de Migdia, ajudant-los a fer la transició entre les tres diferents franges i sent el el vincle amb la tutora del grup. Amb el monitor, els infants tenen també estones d’Assemblea per poder compartir vivències i possibles conflictes que puguin sorgir al grup durant l’estona del Migdia.


TALLERS DE L’ESPAI MIGDIA

Els àmbits de treball de la creativitat que s’apliquen en els tallers de l’espai migdia són els següents:

  • Llenguatge i comunicació
  • Expressió artística
  • Joc i moviment
  • Informació, lectura i recerca
  • Ciència, tecnologia i manipulació

I es desenvolupen concretant-se en els tallers següents:

  • Arts escèniques (circ i dansa)
  • Art Class
  • Experimentació activa i creativa (ciència)
  • Francès
  • Jocs d’estratègia
  • Biblioteca

DISTRIBUCIÓ DELS TALLERS

Distribució dels tallers (curs 2022-2023)

L’AFA estem molt contentes de dir-vos que aquest curs retornem a la normalitat a l’Espai Migdia. La Comissió ha estat treballant de valent per recuperar l’estructura dels tallers de migdia de la prepandèmia.

Els tallers, per a aquest curs 2022-23, queden de la següent manera:

I4 – Play in English – dilluns/dimarts

I5 – Play in English – dimarts/dimecres

1r-2n-3r

  • Francès – 1 cop per setmana
  • Biblioteca – 1 cop per setmana
  • Circ – 1 cop per setmana 1/2 grup
  • Dansa – 1 cop per setmana 1/2 grup
  • Art class – 1 cop per setmana
  • Ciència – 1 cop per setmana

4t-5è-6è

    • Francès – Optativa
    • Biblioteca – 1 cop per setmana
    • Circ – Optativa
    • Art class – 1 cop per setmana
    • Ciència – 1 cop per setmana
    • Jocs d’estratègia – Optativa
    • Play in english – Optativa

ALTRES ACTIVITATS

Els més grans cuiden els més petits

Com sempre, els grans de l’escola Tàber s’encarreguen també d’ajudar els/les monitors/es de migdia amb la migdiada dels més petitons, els de P3; així els cursos de 5è s’encarreguen de preparar els llitets mentre els petits dinen i els cursos de 6è de despertar-los de la migdiada. Ho fan en petits grups de 5 o 6, per despertar-los els poden explicar contes, cantar cançons i sobretot els ajuden a calçar-se!


SERVEI DE MENJADOR

Projecte Servim-nos

Servim-nos com a casa és un projecte fonamentat en l’acte que els mateixos infants se serveixin el menjar i es regulin el grau de sacietat. Els infants s’organitzen amb la resta de companys i companyes, acompanyats pels seus referents adults, per establir el funcionament del menjador, assolint un important grau d’autonomia i maduració personal. El menjador esdevé un espai d’aprenentatge, convivència i participació, on l’infant és l’actor principal de l’acció educativa.

[ Més informació ]