L’escola disposa de cuina pròpia gestionada per l’empresa 7 i TRIA. En la confecció dels menús s’ha tingut en compte que els aliments siguin variats i els menús equilibrats. L’estructura bàsica del dinar està formada per:
- un primer plat a base de verdures amb patates, pasta, arròs o llegums.
- un segon plat a base de carn, ou o peix, que assegura una aportació correcta de proteïnes, juntament amb una guarnició a base d’amanides variades o patates.
- les postres, que són, generalment, fruita pròpia del temps o iogurt natural.
- la beguda, que és aigua.
Els dinars es programen per períodes trimestrals i ocasionalment hi pot haver algun canvi.
Durant el dinar es treballen una sèrie d’hàbits i objectius específics per a cada edat que podeu consultar més avall. També es realitzen una sèrie d’activitats extraescolars a l’espai del migdia. Els menús han estat revisats per l’equip de l’Institut Municipal de la Salut. Hi ha menús especials per a casos específics, com ara els celíacs, i es contemplen possibles intoleràncies a l’ou, la llet, etc.
HÀBITS A L’ESPAI MIGDIA
El menjador de l’escola és un espai molt important per a la iniciació, l’assoliment o bé el manteniment d’hàbits. Per tal que les pautes alimentàries s’assumeixin de forma senzilla i engrescadora cal la complicitat de les famílies i una coherència entre el menjador de l’escola i el de casa. Aprofitem per exposar els hàbits generals que es treballen, així com els objectius específics per curs en matèria d’hàbits alimentaris i de comportament amb l’objectiu que la feina feta a casa i a l’escola es reforcin mútuament. Bon profit!
Hàbits generals
Aquests hàbits són comuns per a tots els cursos i es treballen de forma constant:
- Mastegar i empassar adequadament
- Menjar amb la boca tancada
- Tastar tots els aliments
- Agafar correctament els coberts
- No parlar amb la boca plena
- No aixecar-se fins que s’ha acabat
- Seure correctament a la cadira
- Menjar a ritme adequat
- Conversar tranquil·lament mentre es menja
- Beure aigua mentre es menja
- Eixugar-se la boca
- Respectar el menjar
- Seure amb les mans damunt la taula
- Posar bé la cadira quan hem acabat
- Tenir cura que no caigui menjar a terra
- Demanar les coses “si us plau” i donar les gràcies
Objectius específics per curs
I3
- Tastar tots els aliments
- Saber menjar sols
- Mastegar i empassar correctament
I4
- Ús correcte de cullera i forquilla, introducció del ganivet (1r o 2r trimestre, segons grup)
- Demanar les coses “si us plau” i donar les gràcies
- Recollir la safata, coberts i got
I5
- Utilització del tovalló
- Ús correcte de tots els coberts
- Menjar a ritme adequat
1R
- Parar taula (dur-se la safata a taula)
- Menjar amb la boca tancada
- Menjar de tot i en ordre
2N
- Reconèixer tot el que es menja
- Seure correctament a taula
- Tenir cura que no caigui menjar a terra
3R
- Omplir el got d’aigua sense que vessi
- Fer l’esforç de menjar de tot, fins i tot allò que no agrada
- Desparar taula (recollir)
4T
- Tallar les fruites i començar a pelar-les
- Entrar i sortir en ordre del menjador
- Menjar en el temps adequat
5È I 6È
- Mantenir una actitud relaxada i un to de veu adequat
- Netejar la taula després de desparar-la
- Ajudar a escombrar sota la taula