L’escola disposa de cuina pròpia gestionada per l’empresa 7 i TRIA. En la confecció dels menús s’ha tingut en compte que els aliments siguin variats i els menús equilibrats. L’estructura bàsica del dinar està formada per:

  • un primer plat a base de verdures amb patates, pasta, arròs o llegums.
  • un segon plat a base de carn, ou o peix, que assegura una aportació correcta de proteïnes, juntament amb una guarnició a base d’amanides variades o patates.
  • les postres, que són, generalment, fruita pròpia del temps o iogurt natural.
  • la beguda, que és aigua.

Els dinars es programen per períodes trimestrals i ocasionalment hi pot haver algun canvi.

Durant el dinar es treballen una sèrie d’hàbits i objectius específics per a cada edat que podeu consultar més avall. També es realitzen una sèrie d’activitats extraescolars a l’espai del migdia. Els menús han estat revisats per l’equip de l’Institut Municipal de la Salut. Hi ha menús especials per a casos específics, com ara els celíacs, i es contemplen possibles intoleràncies a l’ou, la llet, etc.

HÀBITS A L’ESPAI MIGDIA

El menjador de l’escola és un espai molt important per a la iniciació, l’assoliment o bé el manteniment d’hàbits. Per tal que les pautes alimentàries s’assumeixin de forma senzilla i engrescadora cal la complicitat de les famílies i una coherència entre el menjador de l’escola i el de casa. Aprofitem per exposar els hàbits generals que es treballen, així com els objectius específics per curs en matèria d’hàbits alimentaris i de comportament amb l’objectiu que la feina feta a casa i a l’escola es reforcin mútuament. Bon profit!

Hàbits generals

Aquests hàbits són comuns per a tots els cursos i es treballen de forma constant:

  • Mastegar i empassar adequadament
  • Menjar amb la boca tancada
  • Tastar tots els aliments
  • Agafar correctament els coberts
  • No parlar amb la boca plena
  • No aixecar-se fins que s’ha acabat
  • Seure correctament a la cadira
  • Menjar a ritme adequat
  • Conversar tranquil·lament mentre es menja
  • Beure aigua mentre es menja
  • Eixugar-se la boca
  • Respectar el menjar
  • Seure amb les mans damunt la taula
  • Posar bé la cadira quan hem acabat
  • Tenir cura que no caigui menjar a terra
  • Demanar les coses “si us plau” i donar les gràcies

Objectius específics per curs

I3

  • Tastar tots els aliments
  • Saber menjar sols
  • Mastegar i empassar correctament

I4

  • Ús correcte de cullera i forquilla, introducció del ganivet (1r o 2r trimestre, segons grup)
  • Demanar les coses “si us plau” i donar les gràcies
  • Recollir la safata, coberts i got

I5

  • Utilització del tovalló
  • Ús correcte de tots els coberts
  • Menjar a ritme adequat

1R

  • Parar taula (dur-se la safata a taula)
  • Menjar amb la boca tancada
  • Menjar de tot i en ordre

2N

  • Reconèixer tot el que es menja
  • Seure correctament a taula
  • Tenir cura que no caigui menjar a terra

3R

  • Omplir el got d’aigua sense que vessi
  • Fer l’esforç de menjar de tot, fins i tot allò que no agrada
  • Desparar taula (recollir)

4T

  • Tallar les fruites i començar a pelar-les
  • Entrar i sortir en ordre del menjador
  • Menjar en el temps adequat

5È I 6È

  • Mantenir una actitud relaxada i un to de veu adequat
  • Netejar la taula després de desparar-la
  • Ajudar a escombrar sota la taula