El projecte va néixer de la iniciativa de les famílies on es va proposar fer una revisió del fons de llibres existent a la biblioteca escolar per adequar-los als canvis existents envers les perspectives de gènere i les noves mirades socials i ambientals.

La biblioteca de l’escola s’utilitza en horari escolar per tot l’alumnat, així com en horari extraescolar de dilluns a dijous per aquelles famílies que ho desitgin. Els alumnes disposen d’un espai lector diari de mitja hora on destinen el temps a llegir llibres del fons literari i un espai setmanal d’extraescolar de migdia de biblioteca on els alumnes aprenen i participen en el procés de manteniment de la biblioteca.

La revisió d’aquest fons s’ha considerat clau per poder estar al dia de les últimes innovacions existents en el mercat i adequades a una biblioteca escolar. El projecte parteix de la idea que tot el que tenim al voltant ens educa. Per tant, cal revisar quins són els patrons que en els llibres que tenim a l’escola trobem, i plantejar-ne d’alternatius.

Pressupost

Despeses

Monitor/a biblioteca ………………………………………… 3400,00

Material fungible ………………………………………………. 700,00

Compra de llibres ……………………………………………… 500,00

Total despeses ………………………………………………… 4600,00

Ingressos

Ingressos per quotes …………………………………………. 3600,00

Subvenció ajuntament Barcelona ………………………… 1000,00

Total ingressos …………………………………………………. 4600,00

Balanç Total

0,00

Obstacles a vèncer

Vèncer la pèrdua d’interès per la literatura en format de llibre en un món digital.

Col·laboradores

Direcció, Professorat, Famílies, Infants i joves

Valors clau

  • Oferir un espai biblioteca actualitzat en base als valors actuals socials, en perspectiva de gènere i ambientals.
  • Promoure la lectura en tota la comunitat educativa.

Materials necessaris

Llibres per completar el fons de biblioteca

Material fungible com fulls, enquadernadors, llapis, cartolines….

Necessitats ateses

  • La biblioteca escolar és fonamental com a dinamitzadora de la lectura en el centre, creant un hàbit lector en els alumnes.
  • Formar part de programes d’impuls de la lectura.
  • Apropar la lectura a tota la comunitat educativa.

Persones necessàries

  • 1 persona per coordinar el projecte
  • Persones voluntàries per revisar el fons
  • La coordinadora de la biblioteca per assessorar en l’adquisició del nou material
  • La secretària de l’AFA per gestionar les noves adquisicions.

Objectius

El projecte d’enguany pretén seguir amb la revisió del fons existent i amb l’adquisió de nous llibres que s’adaptin als valors de l’escola. A més, es pretén seguir promovent l’entrada de les famílies a la biblioteca per tal de seguir donant valor a la lectura com una forma d’aprenentatge i d’enriquiment personal. En aquest sentit, a més de l’adquisició de nous llibres per infants, es voldria donar espai a llibres per a organitzar grups de lectura tant per infants com per famílies per tal de seguir promovent la lectura en tota la comunitat familiar i educativa de l’escola.

Destinatàries

Comunitat educativa de l’escola Tàber: infants, famílies, mestres i persona de suport